Maskino_2024.jpg
Smedbergsvägen 30, Munkedal, Sverige
12 Smedbergsvägen Västra Götalands län 455 35 SE

Vi kan Kubota – svensk generalagent sedan 2007

Maskino AB är experter på Kubota grävare (0,8–8,2 ton), lastare (1,1–5 ton) och dumpers (580 kg–2,7 ton). Vi har en bred kompetens och mångårig erfarenhet av att lösa kunders specifika behov. Vi har även elektrifierade lösningar för dumpers och lastare. 2024 lanserar vi en kostnadseffektiv lösning för att elektrifiera grävare på 2 och 2,7 ton.

Huvudkontor i Munkedal, med moderna anläggningar och försäljningskontor i Stockholm och Göteborgsregionen.

Makes Hard
Work Easy

Kubota tänker annorlunda
Det har de alltid gjort. Samma sak gäller människorna som använder dem. När andra stirrar sig blinda på kraft och storlek fokuserar Kubota på intelligens och innovativa lösningar så att du kan göra jobbet smartare, bekvämare och effektivare.

Företagstyp
Produkter
Antal anställda:
Grundat år:
Omsättning:
170 MSEK (2022)
Tomas Andreasson
Styrelseordförande:
Gøran Lyngstad
Huvudägare:
Gøran Lyngstad
Kontakt mot Kyrkan:
Mattias Forsberg
Hullert_2024.jpg
Torggatan 56, 534 50 Vara, Sverige 80.63 km

Hüllert Maskin är det gedigna familjeföretaget från Vara som är den svenska generalagenten för Merlo teleskoplastare.

Huvudkontoret är beläget i Vara, 10 mil norr om Göteborg intill E20. Vi har ett rikstäckande nät av både säljare och serviceverkstäder. Tillsammans jobbar vi ständigt på att leverera bästa tänkbara service till dig som kund, oavsett om det är support över telefon eller service ute på fält. Våra medarbetare besitter en stor kunskap, erfarenhet och spets-kompetens när det kommer till teleskoplastare.

Oavsett om man väljer en el- eller dieseldriven teleskoplastare från Merlo kommer ett multiverktyg för otaliga användningsområden. Man får en maskin som lyfter vilken verksamhet som helst. Tillsammans levererar vi ett tryggt maskinägande och det har vi gjort sedan 1945. Välkommen till oss på Hüllert Maskin!

Andreas Tagesson
Woods_2024.jpg
Maskingatan 2-4, Alingsås, Sverige 81.77 km

Wood’s är ett expertvarumärke inom avfuktning och luftvård. Vi räddar ekonomiska värden med ett komplett utbud inom fukt, sanering av lukter och luftrening. Wood’s avfuktare förebygger fukt och mögelskador på ett snabbt och energieffektivt sätt utan krånglig installation. Oavsett om behovet är att bli av med fukt, rena luften, sanera lukter eller allt sammantaget har vi produkterna för att kunna sammansätta punktinsatserna där de behövs. Wood’s har genom åren sålt över 800 000 stycken avfuktare i Europa i över 25 olika länder. Vi har kunskapen och produkterna för att effektivt förebygga och åtgärda inomhusmiljön på ett kostnadseffektivt sätt.

Välkommen att kontakta oss eller besök vår hemsida för mer information: woods.se

”Jag kan verkligen rekommendera Wood’s avfuktare för att effektivt skydda våra historiska byggnader.”
Lars Vernersson
Norra Gotlands Pastorat

Patrik Tedsjö
Stihl_2024.jpg
Glimmervägen 6, Stenkullen, Sverige 85.42 km

STIHL erbjuder maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor. Via certifierade återförsäljare tillhandahålls bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmers samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare.

STIHL är en global koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Koncernen har omkring 20 000 medarbetare och
omsatte 5,06 miljarder euro år 2021. Det nordiska huvudkontoret finns i Sverige med verksamhet i Norge, Danmark och Finland. Läs mer på http://www.stihl.se.

Yamaha_2024.jpg
Göteborg, Sverige 87.96 km

YAMAHA PIANO CENTER är Yamahas egna showrooms på tre platser i Sverige i tätt samarbete med lokala, högt respekterade fackmän. Vi säljer direkt till privatpersoner, institutioner och företag och levererar det valda instrumentet direkt från butik eller från vårt lager. Du får fördelen av att handla direkt med producenten, både avseende
det stora utbudet och fördelaktiga priser.

YAMAHA PIANO CENTER är stolt leverantör till ett antal kyrkor och församlingar i Sverige, bland annat Göteborgs Domkyrka, Kalmar Domkyrka och Martin Luthers kyrka i Halmstad.

Mats Udd
Nilton_2024.jpg
Bangårdsvägen 25, Kållered, Sverige 99.76 km

NILTON säljer o tillverkar notställ, notbelysning och väskor för notställ o stativ. Vi har sen 1985 distruberat över 100.000 st notställ av NILTONs modeller. Vi säljer stativ o scentillbehör. NILTON tillverkar o konstruerar speciallösningar efter förfrågan. Vi har en verkstad med CNC-maskiner, 3D skrivare, lång erfarenhet av konstruktioner och tillverkning. Vi jobbar inom musikbranchen samt inom industrin.

Per Nilsson