Skalleberg_2024.jpg
Ormbackavägen 67, Järfälla, Sverige

Företaget startades 1956 av Anita & Atle Skalleberg:

Idag ägs företaget av 4st syskon; Oddbjörn Skalleberg, Lennart Skalleberg, Terje Skalleberg och Roger Skalleberg.

Handelsträdgården ligger i Järfälla där vi har vår produktion av årstidens krukväxter. Våra kunder består av: Fackhandel, Gardencenters, Trädgårdsanläggare, Kommuner och Kyrkogårdar.

Vi har en Grossiströrelse i Årsta Partihallar.

Lennart Skalleberg
Tergent_2024.jpg
Mörsaregatan 11, Helsingborg, Sverige

Tergent har utvecklat innovativa produkter för lantbruk, grönytor och trädgård i över 60 år, med syftet att ge användaren bästa möjliga resultat och med minsta möjliga miljöpåverkan. Produktsortimentet inkluderar idag en rad olika produktkategorier som gödsel, ogräs- och skadedjursbekämpning, rengöring, näringstillskott samt is- och snösmältning.

Vi jobbar aktivt med att ta fram bättre förpackningsalternativ, använda förnybar energi vid produktion och vi lägger stor vikt vid att fler av våra produkter ska belönas med
miljömärkningar som Svanen och KRAV. Dessutom tillverkas cirka 80 procent av vårt sortiment i Sverige.

Tergent är det självklara valet för dig som värnar om miljön och samtidigt inte vill göra avkall på effektiviteten eller enkelheten! Tveka inte att höra av er – vi hjälper gärna att ta fram det ni behöver. Vi har öppet alla helgfria vardagar 08.00–16.30 året runt.

Välkommen!

Peter Olofsson