ARS_Nakaya_2024.jpg
611 94 Nyköping, Sverige

ARS-NAKAYA Scandinavia AB är Generalagent och importör. Vår målsättning är att marknadsföra det bästa kvalitetsverktyg inom dessa viktiga områden. Vi vågar påstå att detta sortiment är helt oslagbart och unikt. ARS, Nakaya & Hasegawa har ledande kunskaper inom utveckling och forskning för att utforma och tillverka det bästa tänkbara produkten.

ARS tillverkar världsledande beskärningsverktyg sedan 1876 i Japan. ARS har länge varit känt som det exklusiva och högkvalitativa trädgårdsredskapet för både den professionella användaren och den kvalitetsmedvetna individen. ARS kombinerar styrka, flexibilitet och funktionell skönhet i sina produkter.

Nakaya har tillverkat sågar sedan 1907 i Japan och är en världsledande tillverkare av Japanska sågar för snickeri, inredning etc. Dessutom utvecklar och tillverkar Nakaya maskinerna som producerar sågblad. Över 95 % av japanska originalsågblad på världsmarknaden är tillverkade på en Nakaya sågblads maskin.

Hasegawa är världsledande tillverkare av tripodstegar för trädgård & park i högsta kvalitet och yrkesgodkända EN-131.

Sortiment: ARS Sekatörer • ARS Japanska Sågar • ARS Stångsågar • ARS Stångsekatörer • Helium Stångsekatör • ARS Grensaxar & Häcksaxar • ARS Floristsaxar & odlarsaxar • Batteridrivna sekatörer • Hasegawa Japanska 3-bens stegar • Asaka Spadar GOLD

Lasse Pahlberg
Farmers_First_2024.jpg
Modemgatan 10, Vellinge, Sverige

Farmers First är ett svenskt bolag som har samlat allt från information till pris på en plats. För Kyrkan erbjuder vi bland annat häckklippare, slagklippare, saltspridare, lövuppsamlare, vertikalskärare och motor-/eldrivna skottkärror. Vi har även ett stort utbud av verktyg, reservdelar, filter, remmar, olja, drivmedel och batterier för att hålla din utrustning i bästa skick.

Vi samarbetar med välkända producenter som HiFI, Mann Filter, Europart, KS Tools, Q8, Batteribolaget, Hengst, Philips, Varta, Bosch, Banner, Tudor, Wessex, GKB och Muck-Truck. Våra servicelämnare finns över hela landet och våra rådgivare finns tillgängliga för att svara på frågor!

Anders Fridlund
Flinks_2024.jpg
104 25 Stockholm, Sverige

Flinks Järn har levererat förnödenheter, arbetskläder, verktyg och maskiner till yrkesfolket sedan 1907. Vi har fem snabbgrossar i Stockholm och en i Norrköping. Alla på 2 500 kvadratmeter vardera. Sortimentet omfattar 20 000 artiklar. Bland annat stenverktyg, Stihl Trädgårds-maskiner, Felco beskärning, Fiskars redskap och mycket mera. Hör av dig så tar vi tillsammans fram den bästa lösningen för just ditt behov. Vi har öppet alla helgfria vardagar 06.00–17.00 året runt.

08-13 12 10 Stockholm | 011-28 37 00 Norrköping

Vår enda uppgift är att göra yrkesfolkets vardag enklare.

Claes Lundqvist
Lantmännen_2024.jpg
Bjurögatan 26, 211 24 Malmö, Sverige

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, lantbruksmaskiner, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 19.000 svenska lantbrukare, har ca 10.000 anställda och omsätter 50 miljarder kronor på årsbasis. Genom att vi har forskning och verksamhet i hela värdekedjan så kan vi ta ansvar från jord till bord.

Lantmännen Maskin ingår i division Lantbruk. Lantmännen Maskin importerar och säljer lantbruksmaskiner, reservdelar samt verkstadstjänster och representerar bland annat varumärken som Valtra, Fendt, KUHN och Väderstad. Vi är ca 750 anställda, har ett rikstäckande anläggningsnät med maskinförsäljning, reservdelar/butik och verkstad och omsätter 3,7 miljarder kr.

Peter Annas
Multibolaget_2024.jpg
Möllersvärdsgatan 5, Uppsala, Sverige

Multibolaget är er helhetsleverantör av entreprenadmaskiner, transportbilar, park- och grönytemaskiner, kompaktlastare och redskapsbärare. Vi har gedigen erfarenhet och kompetens inom området och hjälper er att hitta rätt maskin och rätt redskap – på era villkor. Vi har också egen verkstad, mekaniker och servicebil.

Multibolaget är generalagent för italienska MultiOne kompaktlastare med återförsäljare och serviceverkstäder runt om i Sverige. Vi är även generalagent för nederländska minilastaren SHERPA, en stark arbetsmaskin i kompakt format för både utomhus-
och inomhusbruk.

Vi samarbetar med ledande kvalitetsmärken såsom MultiOne, IVECO, SHERPA, Bålsta Släpet, Jensen, Pritec och Ariens för att kunna ge er som kund eller yrkesutövare bästa tänkbara service och säkerhet i ert val av produkt.

Multibolaget erbjuder ett brett sortiment av maskiner och redskap för fastighets-skötsel, grönytor, skogs- och parkskötsel. Vår geografiska placering i Uppsala samt vårt återförsäljarnätverk runt om i Sverige garanterar snabb och personlig service.

Thomas Linnarsson