Byarums_Bruk_2024.jpg
Byarum, 567 92 Vaggeryd, Sverige

Ett industriellt hantverk för denna generationen och nästa. Våra produkter gjuts i Småland av återvunnen aluminium, vilket är bra för miljön och ger en mycket lång hållbarhet. Vi är stolta över att våra produkter finns i de flesta stads och miljöer runt omkring i Sverige. Möjligheten att också gjuta Svenska Kyrkans emblem i papperskorg och planteringskärl är ett enkelt sätt att bygga mervärdet.

I sortimentet finns både klassiska och nya möbler ritade av några av Sveriges kändaste formgivare.

Byarums Bruk tillverkar ett sortiment av papperskorgar, parkmöbler och planteringskärl som är anpassade för det nordiska klimatet, krav på miljö och återvinning, samt att formgivning som passar till kyrkornas klassiska miljöer. Besök vår hemsida och se vad vi gör: http://www.byarumsbruk.se

Joakim Ståhl
Glasdon_2024.jpg
7 Allée de la Briquetterie, Villeneuve-d'Ascq, Frankrike

Glasdon kan hjälpa dig att skapa en trivsam miljö! Speciellt för kyrkogårdar erbjuder vi bl.a. moderna och stilrena papperskorgar såsom underhållsfria och hållbara parkbänkar gjorda av återvunna material. Med mer än 60 års erfarenhet i Europa har vi samlat mycket kunskap inom avfallshantering, sopsortering och inredning av utomhusmiljöer.

Företaget utökar ständigt sitt sortiment för att kunna uppfylla sina kunders specialkrav. Betoningen ligger på kostnadseffektiviteten, bra kvalitet och utmärkt kundservice.

SMD_2024.jpg
Idrottsvägen 4, 333 75 Reftele, Sverige

Välkommen till SMD och Svensk MöbelDesign!

Vi tillverkar designmöbler och inredning i nära samarbete med formgivare som delar vår filosofi. En filosofi där detaljer och hantverksmässigt utförande skapar hållbara och säregna designföremål.

Hallmöbler, utemöbler, bord, stolar, krukor – listan kan göras lång. Vi låter vår passion för design styra när vi väljer hur och vilka produkter vi tar fram, därför har vi många kategorier i vårt sortiment.

Produktionen av designmöbler, där stål är vårt huvudmaterial, sker i vår fabrik i Reftele, Småland. Vid behov av kompletterande detaljer för färdigställande har vi flertalet goda kontakter med andra firmor i vårt närområde som alltid ställer upp.

En designprocess som vi är stolta över!

Weland_2024.jpg
Malmgatan 34, Smålandsstenar, Sverige

Weland Design™ är ett varumärke som tillverkar planteringskärl, avskärmare, kantstål, sopkärlsskydd, robothus, eldstäder, utemöbler m.m. Vi tillverkar även specialdesignade produkter som gravramar till gravstenar samt minnesträd där varje alster är unik. Vi har vår produktion i Småland och känslan för entreprenörskap, kreativitet och viljan att alltid finna lösningar bär vi med oss i allt vi gör.

Med stor kunskap inom plåt och med en modern maskinpark i världsklass levererar vi produkter av hög kvalitet. Vi skapar förutsättningar för en effektiv, energisnål och hållbar produktion.

– Sophie Albinsson

Jonas Welandson