Artex_2024.jpg
Industrigatan 2, 595 41 Mjölby, Sverige

Artex AB, med över 60 anställda och cirka 500 anställda vid anläggningar i Lettland, Finland och Danmark. Vi utvecklar och tillverkar textila produkter för möbel- och bilindustrin, publika transporter såsom järnväg, buss, spårvagn, flyg och båt. I våra fabriker sker också tillverkning av nya möbler samt renovering av möbler.

Artex har de senaste åren bl.a. renoverat kyrkor i:
Töcksfors, Pajala, Uddevalla, Åhus, Hällefors, Linköping, Landskrona, Ödeshög, Vänge, Nacka, Mjölby, Stockholm, Lycksele, Storfors, Rimforsa, Torp, Knutby, Lysekil, Norra Hagunda församling, Trelleborg, Lönneberga, Forshaga & Munkfors.

Artex utför tapetsering-möbelrenovering, tillverkar absorbenter för en bättre ljudmiljö, nytillverkning av dynor till kyrkor, övrig textil inredning. Vi kan stötta i valet av material och tyger.

Mats Rydsund
Bobbys_2024.jpg
Bratteborg, Vaggeryd, Sverige

Bobbys Tapetserarverkstad AB har lång och god erfarenhet av såväl renovering som
nyproduktion av alla typer av klädda möbler, dynor för kyrkor och offentlig miljö. Som samarbetspartner och leverantör till några av Sveriges största inredningsföretag
inom offentlig miljö mm, har vi bra och praktisk erfarenhet av att hantera både små och stora projekt.

Vår verkstad ligger i norra Småland och vi tar emot uppdrag i hela Sverige.

Vi är snabba att lämna förslag på utförande och priser. Funktion, kvalité och service är en självklarhet.

Önskar du en leverantör med ett personligt bemötande? Där den som svarar på ditt telefonsamtal eller mail, är den du har kontakt med från start till slutlig leverans? Då är det oss du anlitar för ditt projekt.

Robert Sandahl
SMD_2024.jpg
Idrottsvägen 4, 333 75 Reftele, Sverige

Välkommen till SMD och Svensk MöbelDesign!

Vi tillverkar designmöbler och inredning i nära samarbete med formgivare som delar vår filosofi. En filosofi där detaljer och hantverksmässigt utförande skapar hållbara och säregna designföremål.

Hallmöbler, utemöbler, bord, stolar, krukor – listan kan göras lång. Vi låter vår passion för design styra när vi väljer hur och vilka produkter vi tar fram, därför har vi många kategorier i vårt sortiment.

Produktionen av designmöbler, där stål är vårt huvudmaterial, sker i vår fabrik i Reftele, Småland. Vid behov av kompletterande detaljer för färdigställande har vi flertalet goda kontakter med andra firmor i vårt närområde som alltid ställer upp.

En designprocess som vi är stolta över!