Hullert_2024.jpg
Torggatan 56, 534 50 Vara, Sverige

Hüllert Maskin är det gedigna familjeföretaget från Vara som är den svenska generalagenten för Merlo teleskoplastare.

Huvudkontoret är beläget i Vara, 10 mil norr om Göteborg intill E20. Vi har ett rikstäckande nät av både säljare och serviceverkstäder. Tillsammans jobbar vi ständigt på att leverera bästa tänkbara service till dig som kund, oavsett om det är support över telefon eller service ute på fält. Våra medarbetare besitter en stor kunskap, erfarenhet och spets-kompetens när det kommer till teleskoplastare.

Oavsett om man väljer en el- eller dieseldriven teleskoplastare från Merlo kommer ett multiverktyg för otaliga användningsområden. Man får en maskin som lyfter vilken verksamhet som helst. Tillsammans levererar vi ett tryggt maskinägande och det har vi gjort sedan 1945. Välkommen till oss på Hüllert Maskin!

Andreas Tagesson
Maskino_2024.jpg
Smedbergsvägen 30, Munkedal, Sverige

Vi kan Kubota – svensk generalagent sedan 2007

Maskino AB är experter på Kubota grävare (0,8–8,2 ton), lastare (1,1–5 ton) och dumpers (580 kg–2,7 ton). Vi har en bred kompetens och mångårig erfarenhet av att lösa kunders specifika behov. Vi har även elektrifierade lösningar för dumpers och lastare. 2024 lanserar vi en kostnadseffektiv lösning för att elektrifiera grävare på 2 och 2,7 ton.

Huvudkontor i Munkedal, med moderna anläggningar och försäljningskontor i Stockholm och Göteborgsregionen.

Makes Hard
Work Easy

Kubota tänker annorlunda
Det har de alltid gjort. Samma sak gäller människorna som använder dem. När andra stirrar sig blinda på kraft och storlek fokuserar Kubota på intelligens och innovativa lösningar så att du kan göra jobbet smartare, bekvämare och effektivare.

Tomas Andreasson
Multibolaget_2024.jpg
Möllersvärdsgatan 5, Uppsala, Sverige

Multibolaget är er helhetsleverantör av entreprenadmaskiner, transportbilar, park- och grönytemaskiner, kompaktlastare och redskapsbärare. Vi har gedigen erfarenhet och kompetens inom området och hjälper er att hitta rätt maskin och rätt redskap – på era villkor. Vi har också egen verkstad, mekaniker och servicebil.

Multibolaget är generalagent för italienska MultiOne kompaktlastare med återförsäljare och serviceverkstäder runt om i Sverige. Vi är även generalagent för nederländska minilastaren SHERPA, en stark arbetsmaskin i kompakt format för både utomhus-
och inomhusbruk.

Vi samarbetar med ledande kvalitetsmärken såsom MultiOne, IVECO, SHERPA, Bålsta Släpet, Jensen, Pritec och Ariens för att kunna ge er som kund eller yrkesutövare bästa tänkbara service och säkerhet i ert val av produkt.

Multibolaget erbjuder ett brett sortiment av maskiner och redskap för fastighets-skötsel, grönytor, skogs- och parkskötsel. Vår geografiska placering i Uppsala samt vårt återförsäljarnätverk runt om i Sverige garanterar snabb och personlig service.

Thomas Linnarsson
Nykyrka_2024.jpg
Nykyrka, Sverige

NykyrkaMaskiner är stolt leverantör till kyrkan utav mindre redskapsbärare och kompaktmaskiner sedan tidigare. I vårt sortiment finns ett brett sortiment utav dieseldrivna små lastmaskiner och även ett brett sortiment utav nya mycket miljövänliga elektriskia maskiner. Våra priser tål att jämföras. Vi är stolt leverantör utav Everun och har Sveriges största reservdelslager och maskinförsäljning i Nykyrka/Motala. Vi är även generalagent i Sverige för Sunward’s breda sortiment utav maskiner, med allt ifrån små grävmaskiner på 1ton till stora grävmaskiner på 90ton.

Besök vår hemsida för aktuella priser och mer information: http://www.nykyrkamaskiner.se

Rätt maskin till rätt kostnad! Vi utrustar den efter dina behov. Kontakta oss idag, för kostnadseffektiv maskin till din verksamhet.

Magnus William
Weidemann_2024.jpg
Elfringhäuser Weg 24, 34497 Korbach, Tyskland

Weidemann – ett starkt varumärke. Visste ni att Weidemann skapade den första Hoftracen 1972! En liten midjestyrd hjullastare som ”ofta” kunde ersätta besvärliga och tunga arbeten, som gjordes för hand. Weidemanns verksamhet har sedan dess växt med en rasande fart. Idag är Weidemanns-produkter en synonym för många kompakta Hoftracs, hjullastare och teleskoplastare inom jordbruk, park och trädgårdsskötsel. Weidemann har ett återförsäljarnät runt om i Sverige.

Hos Weidemann hittar ni alltid en passande lösning. Hög effektivitet får ni på köpet!

Bernd Apfelbeck
Willegruppen_2024.jpg
Utmarksvägen 9B, Gävle, Sverige

Företagen i Willegruppen säljer redskapsbäraren Wille i Sverige. Willegruppen AB ägs gemensamt av sju svenska företag. Det är ett unikt samarbete som under mer än 30 år förenklat för alla våra svenska ägare av Wille. Var och en av Willegruppens företag importerar, säljer, utrustar och servar de fantastiska Wille-maskinerna från Finland. Varje importör har ett eget reservdelslager, egna nät av servicegivare och samverkar direkt med eftermarknadsavdelningen vid Willes fabrik i Finland, och även med maskinens konstruktörer. Inga mellanhänder! Snabba beslutsvägar! Raka rör mellan svenska användare och Willes tillverkare i Finland. Wille tillverkas av det finska företaget Wille Machines OY, som ingår i den familjeägda koncernen Wihuri Group.

Willegruppen består av:
Partille – Bengt Bergs Maskinservice AB
Motala – Broddson AB
Kumla & Karlstad – Green Deer AB
Stockholm – Willecenter i Stockholm AB
Gävle – Boström maskin AB
Östersund – Jämtmaskin AB
Umeå – SO Larsson Maskin AB

Marknadens smidigaste och mest mångsidiga redskapsbärare

Michael Bergström