Alnarp_2024.jpg
Kungsgårdsvägen 8C, Alnarp, Sverige

Alnarp Cleanwater Technology  tillverkar och säljer produkter som hjälper människor att bli mer hållbara och cirkulära. Den ursprungliga källan till verksamheten är ACT® Bioreningsverk som imiterar naturens reningsprocesser.

Med en unik slamnedbrytare i steg ett och en komplett våtmark i steg två renas avloppsvatten på ett helt kemikaliefritt sätt som naturen utvecklat i miljontals år. Läkemedelsrester bryts ned i större utsträckning än i traditionella reningsverk.

Alnarp Cleanwater erbjuder även regnvattentankar och startpaket för att anlägga en sommaräng för ökad biologisk mångfald. Företaget letar ständigt aktivt efter smarta lösningar som hjälper människor att bli mer cirkulära och hållbara.

Vision: En värld i balans. Där vi hjälper våra kunder att skapa ett cirkulärt och hållbart samhälle utan övergödning och föroreningar i miljö och vatten. Där biologisk mångfald gynnas.

Alnarp Cleanwater Technology

VD: